Хореографічне виховання має велике значення в естетичному розвитку дитини. Результати естетичного виховання засобами хореографії, як і будь-якого іншого, залежать від методів викладання. Засобами танцювального мистецтва прищеплюється любов до всього красивого, витонченого. Саме така мета стоїть перед викладачами хореографічних відділів, загальноосвітніх шкіл та керівників танцювальних гуртків, оскільки естетичне виховання треба починати у ранньому віці. Завдання керівника гуртка хореографії полягає в тому, щоб невпинно підвищувати хореографічну культуру дітей, знайомлячи їх з кращими зразками танцювального мистецтва, з життям і діяльністю провідних хореографів, танцюристів і художніх колективів.
Діти, які систематично займаються хореографією, набувають гарної, стрункої постави, легко і граційно рухаються. При цьому зникають такі фізичні вади, як сутулість, ходьба з піднятими плечима, похилена голова, розмашиста хода. Крім того керівник гуртка хореографії повинен навчити своїх підопічних основ танцювального мистецтва, дати їм необхідні знання, навики, танцювальну техніку, враховуючи вікові властивості дітей. Виховання і навчання представляють нерозривну єдність. Заняття з танцю сприяють естетичному вихованню дітей, надають позитивний вплив на фізичний розвиток, сприяють зростанню їхньої загальної культури, тому можна стверджувати, що хореографічне мистецтво має багату можливість широкого здійснення виховних завдань.
Танцювальне мистецтво як вид естетичного виховання має велику силу. Заняття танцями залучають дитину до прекрасного, виховують художній смак. На заняттях з хореографії дитина розвивається фізично, зміцнює здоров’я, набуває творчої фантазії. Процес навчання - це сукупність цілей, направлених на дітей для отримання системи знань, умінь, навичок та розвитку творчих здібностей хореографічного мистецтва.
Танець – це - поєднання музичних рухів, під час яких діти навчаються рухатися під музику, розрізняти ритмічний малюнок, розвивають музичний слух, опановують основи танцю;
- розвиток творчих особливостей, естетичного смаку;
-загальний розвиток усього організму – і фізично, і психічно (концентрація, волі, уваги, сприйняття, мислення, пам’яті);
- уміння володіти своїм тілом, краще орієнтуватися в просторі, поліпшення координації рухів;
У танці дитина має можливість проявити і виразити себе. Танець – це можливість проявити свою фантазію, втілити в життя свої ідеї.
Таночки які використовуємо з дошкільнятами поділяються на два види:
1. Із зафіксованими рухами, тобто авторські, до яких належать:
- таночки за участю дорослого;
- сучасний дитячий таночок;
- народні танці з використанням справжніх елементів народного танцю;
- хороводи зі співом, рухи, що не пов’язані з текстом;
- характерний танок, у рухах якого змальовано певного персонажа;
- дитячий бальний танок.
2. Танок – імпровізації на основі розучених рухів, мета яких – розвиток дитячої творчостіі. До них належать:
- танок на зразок «дзеркало»
- танок, де діти складають рухи на першу частину, а для другої частини показує педагог;
-танок, де діти складають рухи для обох частин.
Хореографічне мистецтво завжди привертало до себе увагу дітей. Танець у житті дитини є доповненням і продовженням його в реальному житті, збагачуючи його.
Особливості виховання дітей мистецтвом хореографії, відповідно до вікових та індивідуальними особливостями навчання дітей, керівник гуртка хореографії, перш за все повинен прагнути зацікавити, навчити їх любити і розуміти мистецтво танцю, яке розширює сферу їх інтересів, збагачує їх новими враженнями.
Придбання правильних і точних танцювальних навичок участь у виконанні танців, творче ставлення до створення в них образу, бесіди керівника гуртка з дітьми – все це розвиває естетичне сприйняття, виховує емоційне ставлення до творів мистецтва, вчить правильним судженням в області хореографії. У результаті активного емоційного знайомства з хореографією формується художній смак дітей, вони починають помічати і сприймати прекрасне не тільки в мистецтві, але і в житті. Так само можна прийти до висновку, що заняття по хореографії мають велике значення для фізичного розвитку дітей. Вони набувають струнку поставу, починають легко, вільно і граціозно рухатися, позбуваються від таких фізичних недоліків, як сутулість, «клишоногість», зайва вага і т. д. У них поліпшується координація рухів. На заняттях по хореографії корисні навички здобуваються природно. Діти починають відчувати естетику поведінки в побуті; підтягнутість і ввічливість стають нормою поведінки. Вони стежать за своєю зовнішністю, за чистотою, акуратністю, витонченістю свого костюма та зачіски. Класична хореографія для дітей- це необхідний початок у вивченні будь-якого танцювального напрямку, незалежно який вибере для себе дитина. Але навіть якщо танець не стане улюбленим захопленням чи професією дитини, то нові вміння, які вона отримає під час занять хореографією, завжди їй знадобляться. Адже хореографія для дітей – це правильна постава, граціозність, відмінна координація рухів, артистичність, вміння концентруватися і, як результат, місце здоров’я та гармонійний розвиток.
Особливості виховання дітей мистецтвом хореографії в
закладі дошкільної освіти
Коментарі
Дописати коментар